دسته بندی موضوعی

سامانه مدیریت و فروش بلیت مکانیزه

 

شبکه خدمات نوآوری بومرنگ به‌عنوان کارگزار تبادل فناوری یک شرکت متقاضی، در نظر دارد در زمینه رفع نیاز فناورانه"سامانه مدیریت و فروش بلیت مکانیزه" با کلیه افراد و شرکت‌های توانمند برای رفع این مسئله، تعامل و همکاری نماید.

فرصت ها:
براساس پیشنهاد‌ها قابل‌مذاکره خواهد بود.
میزان سرمایه گذاری:
براساس پیشنهاد‌ها قابل‌مذاکره خواهد بود.
تماس جهت اطلاعات بیشتر:
02188398563 - 02188398543
پست الکترونیک:
Proposal@boomerangtt.com
پیشینه موضوع

 

امروزه پارک‌های تفریحی و شهربازی‌ها به جهت فراهم نمودن لحظاتی شاد و مفرح برای جمع کثیری از مردم یکی از عناصر مهم جذب توریست در ملل گوناگون می‌باشد. آنچه باعث می‌شود تا جایگاه مراکز تفریحی در هر کشور افزایش پیدا کند، بالا بردن رفاه برای مراجعین پارک‌ها است. درواقع به‌کارگیری از تجهیزات و امکاناتی که موجب افزایش راحتی مراجعین شود، فاکتوری اساسی در ارتقاء جایگاه این مراکز به حساب می‌آید. با مطالعه و بررسی در این مورد درخواهیم یافت که بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته در حوزه گردشگری و جذب توریست به سمت استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی در مراکز تفریحی و شهربازی‌ها حرکت کرده‌اند. از جمله این موارد کشور امارات است که سرمایه‌گذاری‌های زیادی را در حوزه پیاده‌سازی پارک‌های هوشمند انجام داده است. از جمله نمونه کارهایی که در این مورد صورت گرفته، می‌توان به استفاده از اپلیکشین‌های خاص برای موقعیت‌یابی دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در محوطه‌های وسیع شهربازی‌های بزرگ اشاره کرد که برای رفاه بیشتر مراجعین در پیدا کردن مکان‌های مورد نظر، بکار گرفته شده است.

به‌منظور سرعت بخشیدن به روند فروش بلیت و کاهش انتظار مخاطبان جهت تهیه بلیت، مجموعه‌های تفریحی مختلف اقدام به نصب تجهیزات مخصوص فروش بلیت نموده‌اند که دارای سرعت بالایی هستند.

این مجموعه در بدو اجرا با فروش بلیت‌هایی کاغذی فاقد سریال کار خود را شروع کرده و در ادامه با درج سریال و کنترل چاپ و ورود بلیت به گیشه‌های زمینه کنترل درآمدها را افزون نموده است ولیکن به جهت شرایط اقبال عمومی به این مجموعه در هر تغییر فصل، جذب و تعدیل نیروها زمینه از دست دادن نیروهای متخصص را موجب شده است. همچنین مراکز فروش بلیت دچار صف‌های طولانی گردیده است که هیچ‌کدام مطابق میل مشتریان و مجموعه نمی‌باشد لذا با توجه به فروش بالای مجموعه‌های تفریحی، نصب دستگاه‌های فروش مکانیزه بلیت مدنظر می‌باشد.

شرح نیاز فناورانه

 

با توجه به اینکه میزان بازدید از مجموعه‌های تفریحی در بازه‌های شش‌ماهه سال متفاوت است (میزان بازدید در شش‌ماهه نخست به‌مراتب بیشتر از شش‌ماهه دوم می‌باشد)، فرآیند جذب و تعدیل نیروی انسانی برای واحدهای فروش و دریافت بلیت در دوره­های مختلف هزینه­های زیادی را به این مجموعه­ها وارد می­نماید. از بعد دیگر با توجه به مکانیزه نبودن روند نظارت بر کارکرد و فروش هر دستگاه‌ و امکان جعل بلیت‌ها، خسارت‌های مادی فراوانی بر این شرکت تحمیل می­گردد. همچنین هزینه‌های چاپ بلیت‌های مصرفی نیز برای این مجموعه مطلوب نمی‌باشد.

این شرکت در تلاش برای اصلاح این روند به بهترین شیوه ممکن است تا با هزینه‌ای متعارف ضمن رفع مسائل مذکور زمینه به‌روزرسانی سامانه مدیریت و فروش بلیت را فراهم آورد به‌نوعی که فروش و دریافت هزینه بلیت‌ها الکترونیکی گردد و کنترل و نظارت دقیق نسبت به آمار ورود و خروج شهربازی‌ها مستند و قابل‌اتکا باشد و همچنین نیاز مجموعه به افزایش کارکنان در فصل‌هایی مرتفع گردد که تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش می‌یابد.

به همین منظور استفاده از یک سامانه مدیریت و فروش آنلاین در این مجموعه تفریحی مدنظر می­باشد به‌نحوی‌که بتواند کسب‌وکار مجموعه تفریحی را پشتیبانی نماید. این سامانه باید بتواند از تعریف انواع تعرفه‌ها و مشخص کردن تخفیف‌های موردنظر تا مانیتورینگ دستگاه‌ها و کارکرد هر یک را مدیریت و درنهایت با ذینفعان فرایندهای مالی را انجام دهد.

اجزای سامانه:

  1. سامانه مرکزی جهت مدیریت اطلاعات‌پایه شامل تعریف کاربران، تعرفه‌ها، ترمینال‌ها، تخفیف‌ها، گزارش‌ها، آپدیت ترمینال‌ها، ارسال‌کننده پیامک به مشتریان
  2. سامانه تسویه‌حساب جهت تعیین فرمول‌های مالی، ذینفعان، درصد هر یک، محاسبه کارمزد، تخفیف و پیگیری پرداخت‌های صورت گرفته
  3. ترمینال ­ها شامل:ترمینال ­های فروش:
  •  فروش خودکار بلیت به‌صورت سلف‌سرویس: از دستگاه‌هایی که به‌صورت خودکار با IP بالا که قابلیت‌های ذیل را دارا باشند:
  1. قابلیت استفاده در فضای باز
  2. صفحه‌نمایش جهت نمایش لیست بلیت‌ها
  3. مجهز به پذیرش کارت‌های عضو شتاب جهت پرداخت مبلغ بلیت
  4. پرینتر جهت چاپ رسید و QR بلیت
  5. اتصال شبکه‌ای با سامانه مرکزی
  6. ارائه خدمات تبلیغاتی به‌صورت مالتی مدیا
  • فروش بلیت توسط سوپروایزر و همچنین امکان استرداد بلیت: از یک PC یا صندوق فروشگاهی جهت موارد ذیل استفاده می‌شود:
  1. لاگین کاربر
  2. فروش بلیت
  3. اتصال به کارت‌خوان
  4. پرینتر جهت چاپ رسید و QR بلیت
  5. بارکد خوان در دستگاه‌هایی که می‌بایست قابلیت استرداد بلیت را داشته باشند
  6. گزارش‌ها
  7. پیگیری بلیت
  8. امکان چاپ مجدد یک بلیت پس از احراز هویت فرد
  • فروش بلیت از طریق اپلیکیشن موبایل
  1. امکان ثبت‌نام
  2. مشاهده بلیت‌ها
  3. خرید بلیت
  4. نمایش تخفیف‌های لحظه‌ای
  5. نمایش QR بلیت بر روی صفحه‌نمایش

ترمینال‌های کاهنده (با توجه به اینکه در این مجموعه تفریحی 79 وسیله بازی وجود دارد، لذا متناسب با این تعداد، ترمینال کاهنده مورد نیاز خواهد بود)

گیت‌های ورودی: این گیت باید قابلیت‌های زیر را دارا باشد:

  1. امکان استفاده در فضای باز
  2. اتصال به دستگاه بارکد خوان جهت پردازش بلیت
  3. اتصال به سامانه مرکزی و ثبت استفاده شدن بلیت
  4. باز و بستن درب با توجه به بلیت به ازای هر نفر

ترمینال‌های دستی (handheld) درصورتی‌که امکان قرار دادن گیت به ازای وسیله بازی وجود نداشته باشد از یک ترمینال که قابلیت‌های زیر را دارا می‌باشد استفاده می‌شود:

  1. لاگین کاربر
  2. امکان انتخاب وسیله بازی
  3. امکان خواندن QR بلیت و نمایش پیغام مناسب به کاربر
  4. اتصال به سامانه مرکزی از طریق Wireless
  5. گزارشات کاربر

4- در این سامانه می‌بایست امکان دسته‌بندی و ارائه سرویس‌های مختلف به مشتریان وجود داشته باشد. انواع تخفیف شامل این موارد می‌باشد:

  • بسته‌بندی محصول با تخفیف مشخص به‌نحوی‌که برخی از دستگاه‌ها به‌صورت یک پکیج به‌عنوان یک محصول ارائه‌شده و به‌صورت یکجا به متقاضیان فروخته می‌شود.
  • تخفیف برای افراد خاص با درصد مشخصی برای تمامی ترمینال‌ها به‌طور مثال برای ارائه به جانبازان یا دانشجویان
  • تخفیف سازمانی شامل خرید بلیت به ازای دستگاه‌های دلخواه با تعداد معقول به‌طور مثال برای ارائه به مدارس
  • تخفیف از طریق کانال‌های مختلف به‌طور مثال:
    • 1% تخفیف جهت استفاده از خدمات سلف‌سرویس
    • 2% جهت استفاده از اپلیکیشن موبایل
  • تخفیف در یک بازه زمانی مشخص برای دستگاهی خاص برای تمامی عموم

 

5- زیرساخت:

این مجموعه دارای زیرساخت فیبر نوری می‌باشد که می‌تواند جهت انتقال سریع اطلاعات به سرور استفاده گردد. علاوه بر آن باید امکان راه‌اندازی wifi محلی در این مجموعه تفریحی جهت استفاده ترمینال‌ها به‌عنوان راه ارتباطی جایگزین و همچنین استفاده موبایل‌ها جهت خرید سرویس استفاده شود.

فازهای اجرایی

حوزه های کلیدی موفقیت

رویکردهای غیر قابل قبول

 

  • سامانه مدیریت و فروش آفلاین
موارد مورد نیاز در پیشنهادات

 

کلیه موارد زیر در طرح ارائه‌شده باید مشخص شوند:

  • تشریح کلیه مراحل فنی.
  • تشریح خروجی ­های حاصل از فرایند.
  • جدول زمان‌بندی و مراحل اجرای روش موردنظر.
  • هزینه­ های موردنیاز برای اجرای طرح.
  • توصیف تیم/ سازمان (رزومه علمی و اجرایی تیم یا فرد)
photo 2017 11 06 12 40 33